Julkaisimme uudet verkkosivut

Jatkossa sivusto löytyy osoitteesta www.suomenravitsemustieteenyhdistys.fi. Uudistuneen sivuston tarkoituksena on jakaa ja koota ajantasaista tietoa suomalaisesta ravitsemustutkimuksesta, sen tekijöistä ja tapahtumista. Sivustolla halutaan tarjota uudenlaisia mahdollisuuksia jäsenille tuoda rennosti ja rohkeasti esiin ravitsemustiedettä ja osaamistaan. Lisäksi sivustosta hyötyy myös esimerkiksi media, joka etsii tietoa laadukkaasta suomalaisesta ravitsemustutkimuksesta.

Kolme merkittävää ajatusta uudistuksen takana ovat:

1. Ajantasainen kalenteri tiedossamme olevista ravitsemustieteellisistä seminaareista, -konferensseista ja -väitöstilaisuuksista auttaa kiinnostunutta yleisöä ja mediaa löytämään paikan päälle. Se lisää ravitsemusviestintää ja tieteen avoimuutta.
  2. Suomalainen ravitsemustutkimus saa lisää näkyvyyttä, kun jäsenet voivat ilmoittaa tutkimusryhmiensä tai -projektiensa verkkosivustot listattavaksi sivustolle.
  3. Jäsenten kirjoittamat artikkelit ja tutkijaesittelyt nostavat esiin ajankohtaisia ravitsemustieteeseen liittyviä teemoja, näkökulmia ja henkilöitä.

Yllä mainittujen lisäksi uudistuneet nettisivut mahdollistavat entistä paremmin ajantasaisen tiedottamisen yhdistyksen toiminnasta. Sivustolta löytyvät tuttuun tapaan esimerkiksi tiedot seminaareista, matka-apurahoista ja jäseneksi liittymisestä. Verkkosivu-uudistuksen myötä myös SRY:n tiedotus tulee uudistumaan. Tulemme luopumaan perinteisestä jäsentiedotteesta, ja hyödynnämme tiedotuksessa ensisijaisesti verkkosivuja. Lisää tietoa uudistuvasta viestinnästä on tulossa pian, pysykää kuulolla!

Sivustoa päivitetään ja rakennetaan yhdistyksen hallituksen ja toimihenkilöiden käsityönä. Toivomme, että myös jäsenistö innostuisi osallistumaan sivuston sisällön tuottamiseen. Jäsenet voivat tarjota kirjoittamiaan juttuja (esim. tutkijaesittelyjä, artikkeliarvioita, haastatteluja tms.) julkaistavaksi nettisivujen Ajankohtaista-osiossa sekä ehdottaa tapahtumia lisättäväksi tapahtumakalenteriin. Yhteyden hallitukseen saa verkkosivuilta löytyvällä yhteydenottolomakkeella tai sähköpostilla.

Terveisin,

Suomen ravitsemustieteen yhdistyksen hallitus