Seminaarit

Tieteellisten seminaarien järjestäminen on yhdistyksen ydintoimintaa. Seminaareja järjestetään yleensä kaksi vuosittain (keväällä ja syksyllä) ja kevätseminaarin yhteydessä järjestetään yhdistyksen vuosikokous.

Alla olevassa kalenterissa näkyvät tulevat seminaarit ja taakse päin selaamalla löytyvät aikaisemmin järjestetyt seminaarit. Menneisiin seminaareihin voi tutustua myös lukemalla seminaaritarinoita, jotka löytyvät täältä

Today

Nuorten tutkijoiden toiminta

Nuorten tutkijoiden toiminnan tavoitteena on tutustua muihin samassa uravaiheessa oleviin tutkijoihin, kuulla toisten tutkimusaiheista sekä saada vinkkejä, ideoita ja inspiraatiota omaan tutkimustyöhön sekä opintoihin. Perinteisten seminaarien lisäksi tavoitteena on järjestää myös interaktiivisempaa sekä rennompaa tutustumista toisiin tutkijoihin. Ensimmäinen nuorille tutkijoille suunnattu tapahtuma järjestettiin Kuopiossa keväällä 2019. Kertomuksen tapahtumasta voit lukea täältä. Nuorten tutkijoiden työryhmä oli mukana valmistelemassa SRY:n syysseminaaria vuonna 2020 ja järjesti seminaaripäivän yhteyteen viestintäkoulutuksen, joka oli avoin koko SRY:n jäsenistölle. Syysseminaarista voit lukea täältä. Nuorten tutkijoiden tapahtumiin ovat tervetulleita kaikki uransa alkuvaiheessa olevat SRY:n jäsenet.

Toiminnan suunnittelusta ja kehittämisestä vastaa nuorten tutkijoiden työryhmä yhdessä yhdistyksen hallituksen kanssa. Työryhmässä on tällä hetkellä nuoria tutkijoita eri yliopistoista: Kirsikka Aittola (UEF), Veera Houttu (Amsterdam UMC), Henna Jalkanen (UEF), Susanna Kemppainen (UEF), Sohvi Lommi (HY), Jatta Salmela (HY), Essi Skaffari (HY), Ulla Tolonen (UEF) ja Heli Virtanen (UEF). Ota yhteyttä tämän linkin kautta tai lähettämällä suoraan sähköpostia työryhmän puheenjohtajalle veera.houttu(at)gmail.com, mikäli olet kiinnostunut työryhmän toiminnasta tai haluat esittää ideoita tai ajatuksia tulevaan toimintaan liittyen.

Kuva vuoden 2019 tapaamisesta Kuopiosta.

Matka-apurahat

Suomen ravitsemustieteen yhdistys ry jakaa vuosittain jäsenilleen matka-apurahoja, joiden tarkoituksena on tukea ja edistää ravitsemustieteellistä tutkimusta ja sen julkaisua. Apurahojen suuruudesta ja lukumäärästä päättää yhdistyksen hallitus vuosikokouksen hyväksymän budjetin rajoissa.

Vuonna 2021 matka-apurahoja voivat hakea kaikki yhdistyksen jäsenet (ei rajausta erikseen nuorille tutkijoille). Matka-apurahoja voi hakea konferenssimatkaan (myös virtuaalikonferensseihin), tutkimusvierailuihin tai kursseihin. Konferenssimatkan (myös virtuaalikonferenssin) osalta edellytetään posteria tai suullista esitystä. Ohjeet vuoden 2021 matka-apurahahakuun löytyy oheisesta tiedotteesta.