Hallituksen uudet jäsenet ja toimihenkilöt esittäytyvät

Suomen ravitsemustieteen yhdistyksen hallitukseen tuli keväällä 2021 paljon uusia jäseniä. Onkin siis paikallaan esitellä uudet hallituksen jäsenet sekä hallituksen ulkopuoliset toimihenkilöt. Alla on jokaisen uuden jäsenen esittely.

Maria Heikkilä, viestintätiimin jäsen

Moikka! Olen Maria Heikkilä ja olen aloittanut SRY:n hallituksessa viestintätiimin jäsenenä tänä keväänä. Olen väitellyt Helsingin yliopistosta keväällä 2020. Tutkin väitöskirjassani nuorten kestävyysurheilijoiden ravitsemustietoja ja taitoja. Työskentelen tällä hetkellä Syömishäiriökeskuksen Oman Elämänsä Urheilija -projektissa, jossa pyritään ennaltaehkäisemään urheilijoiden häiriintynyttä syömistä. Vapaa-ajallani suoritan ammatillisia opettajaopintoja, valmennan maastohiihtäjiä sekä liikun ja urheilen luonnossa. Lähdin mielelläni mukaan SRY:n toimintaan, sillä on kiinnostavaa tutustua muihin ravitsemustieteen asiantuntijoihin sekä päästä viestimään tärkeistä ravitsemusaiheista.

Niina Kaartinen, hallituksen jäsen

Tervehdys! Olen Niina Kaartinen, yksi SRY:n hallituksen uusista jäsenistä. Työskentelen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella erikoistutkijana. Ammatillinen kiinnostukseni kohdistuu väestön ravitsemusseurantaan, ruoankäytön tutkimusmenetelmiin sekä ravinnon ja terveyden välisiin yhteyksiin. Nykyisin myös ravinnon ympäristövaikutukset ovat esillä työssäni. Ravitsemustieteessä innostavinta on kokemus siitä, että asiantuntijayhteisömme vetää yhtä köyttä päämääränä hyvä ravitsemus kaikille läpi elinkaaren. SRY on mainio foorumi asiantuntijayhteisömme vahvistamisessa!

Reetta Lehto, sihteeri

Hei, Olen Reetta Lehto ja olen aloittanut SRY:n uutena sihteerinä tänä vuonna. Olen väitellyt ravitsemustieteestä Helsingin yliopistosta vuonna 2020 ja nyt työskentelen post-doc -tutkijana Folkhälsanin tutkimuskeskuksessa. Olen jo pitkään osallistunut SRY:n kevät- ja syysseminaareihin, joten nyt on mukava päästä tutustumaan ja osallistumaan yhdistyksen toimintaan ihan aitiopaikalta. Samalla tämä on hieno tilaisuus tutustua paremmin suomalaiseen ravitsemustutkimukseen ja ravitsemustieteen asiantuntijoihin eri organisaatioissa ja tutkimusryhmissä.

Juuli Palkama, viestintätiimin jäsen ja opiskelijaedustaja Kuopio

Hei! Olen Juuli Palkama ja olen aloittanut keväällä SRY:n opiskelijaedustaja. Olen valmistunut elintarviketieteiden kandidaatiksi Helsingin yliopistosta. Nykyään opiskelen Itä-Suomen yliopistossa ravitsemustiedettä. Valmistun vielä kevätlukukaudella kandidaatiksi ja syksyllä jatkan maisteriopintoihin tavoitteenani saada ravitsemusterapeutin pätevyys. On hienoa päästä tutustumaan ravitsemustutkimukseen sekä ylipäätään yhdistystoimintaan lähemmin SRY:n kautta. Opiskelijaedustajana toimiminen tuo myös mahtavan tilaisuuden tutustua oman alan edustajiin. Olen mukana myös SRY:n viestintätiimissä, mistä olen innoissani.

Minttu Tuominen, jäsenvastaava

Moi! Olen Minttu Tuominen ja aloitin uutena jäsenenä SRY:n hallituksessa keväällä 2021. Toimin SRY:ssä jäsenvastaavana eli hoidan mm. jäsenrekisterin ylläpitoon liittyviä asioita. Olen valmistunut elintarviketieteiden maisteriksi Helsingin yliopistosta vuonna 2020 pääaineenani ravitsemustiede ja työskentelen tällä hetkellä elintarviketeollisuudessa. Ryhdyin SRY:n hallituksen jäseneksi, sillä toivon pääseväni tutustumaan paremmin ravitsemustieteen tutkijayhteisöön sekä edistämään ravitsemustieteen näkyvyyttä yhteiskunnassa. Vapaa-ajallani tykkään harrastaa liikuntaa ja urheilua erilaisissa muodoissa vuodenajasta riippuen. Kesäisin minut todennäköisesti löytää metsästä harhailemasta marjojen ja sienten perässä.

Henna Vepsäläinen, viestintätiimin jäsen

Moikka! Olen Henna Vepsäläinen, ja tehtäväni SRY:ssä liittyvät viestintään. Työkseni tutkin lasten ja perheiden ruoankäyttöä sekä ruokakasvatusta Helsingin yliopiston Elintarvike- ja ravitsemustieteiden osastolla. Harrastuksiini kuuluu muun muassa tiedeviestintä Aivosumutorvi-blogissa sekä villasukkien neulominen etäpalavereiden aikana. Ravitsemustiede kiinnostaa suurta yleisöä, joten asiantuntijoiden tulisi viestiä aktiivisesti ravitsemustutkimuksesta ja sen käytännön sovelluksista erityisesti sosiaalisessa mediassa. Toivon, että kokemukseni tiedeviestinnästä auttaa SRY:tä tekemään entistäkin vaikuttavampaa viestintää! Samalla pesti on myös itselle mahdollisuus kehittyä tiedeviestijänä.

SRY ja uudet hallituksen jäsenet sekä toimihenkilöt toivottavat aurinkoista kesää kaikille!