Meeting

SRY:n kevätseminaari 13.3.2020 on siirretty syksyyn varotoimenpiteenä koronavirustilanteeseen liittyen. Vuosikokous pidetään etänä ja kokoukseen ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki.

Nuoret tutkijat esittävät: Ajankohtaista suomalaisessa ravitsemustutkimuksessa

SRY:n Kevätseminaari pe 13.3.2020 Tieteiden talo, Kirkkokatu 6, Helsinki, Sali 104

#ravitsemustutkimus #srysemma #ravitsemustiede

Kysymyksiä ja kommentteja voi seminaarissa esittää viestiseinän kautta. Paperin säästämiseksi emme tulosta ohjelmia paikan päälle. Tulostettava versio ohjelmasta löytyy täältä.

9.30–10.00 Ilmoittautuminen

10.00–10.30 Pärjääkö päiväkoti-ikäinen lapsi vegaaniruoalla?
ETT, yliopistonlehtori Liisa Korkalo, Helsingin yliopisto

10.30–11.00 Syömiskäyttäytyminen lapsilla – avain terveyttä edistäviin ruokailutottumuksiin?
TtM, projektitutkija Henna Jalkanen, Itä-Suomen yliopisto

11.00–11.30 Raskauden aikaisen ruokavalion yhteys raskausdiabetesriskiin ja lapsen kehon rasvapitoisuuteen 5-vuotiaana
ETT, tutkijatohtori, Jelena Meinilä, Helsingin yliopisto ja Helsingin yliopistollinen sairaala

11.30–12.45 Lounas (omakustanteinen)

12.45–13.15 Healthy food consumption among persons with migrant background (Russian, Somali and Kurdish origin)
PhD, post-doc researcher Folasade Adebayo, University of Helsinki

13.15–13.45 Ravitsemusohjausta mobiilisovelluksella
ETM, ravitsemussuunnittelija Heli Salmenius-Suominen, Gery ry

13.45–14.15 Ruokaa dementian ehkäisyyn? – Ravitsemustekijöiden yhteys kognitiiviseen suoriutumiseen ja muistisairauksien riskiin itäsuomalaisilla miehillä
TtM, nuorempi tutkija Maija Ylilauri, Itä-Suomen yliopisto

14.15–14.45 Yksilöllisen ravitsemusohjauksen vaikutukset kotihoidon asiakkaiden ravitsemustilaan
TtM, apurahatutkija Tarja Kaipainen, Itä-Suomen yliopisto
Raisio Oyj
15.00-16.00 Vuosikokous  ja kokouskahvit Medfiles

OHJEET JA ILMOITTAUTUMINEN

Mikäli osallistut seminaariin paikan päällä, ilmoittaudu tästä linkistä 29.2.2020 mennessä. Mikäli et pääse osallistumaan, peruutathan ilmoittautumisesi 29.2.2020 mennessä. Seminaarijärjestelyjen sujumisen takia tämän jälkeen peruneilta ja saapumatta jättäneiltä peritään 25 € suuruinen peruutusmaksu.

Seminaaria on mahdollista seurata verkossa etänä suorana lähetyksenä. Linkit etäseurantaan lähetetään yhdistyksen jäsenille sähköpostitse lähempänä seminaariajankohtaa. Huomioithan, että etäseurantaan ei tarvitse ilmoittautua!

Seminaariin osallistuminen paikan päällä ja seuraaminen suorana lähetyksenä ovat ilmaisia SRY:n jäsenille, ei-jäsenille maksu on 50 €. Jos haluat liittyä jäseneksi, seminaariin osallistuminen ilmaiseksi on mahdollista, mikäli SRY vastaanottaa jäsenhakemuksen 29.2.2020 mennessä ja jäsenhakemus hyväksytään. Lisää tietoa jäsenyydestä sekä sähköinen jäsenhakulomake löytyvät täältä.

13.3.2020
SRY, SRY Seminaari