Terveystieteiden maisteri Heli Virtasen väitöskirja Dietary protein and protein sources and the risk of chronic diseases. Associations with type 2 diabetes, coronary heart disease, heart failure and mortality among men from Eastern Finland (Ruokavalion proteiini ja proteiininlähteet ja kroonisten sairauksien riski. Yhteydet tyypin 2 diabetekseen, sepelvaltimotautiin, sydämen vajaatoimintaan ja kuolleisuuteen itäsuomalaisilla miehillä) tarkastetaan terveystieteiden tiedekunnassa perjantaina 21.4.2023 klo 12.00. Vastaväittäjänä toimii dosentti Satu Männistö Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta ja kustoksena apulaisprofessori Jyrki Virtanen Itä-Suomen yliopistosta. Tilaisuutta voi seurata myös verkossa (linkki: https://www.uef.fi/fi/tapahtuma/vaitos-ttm-heli-virtanen-ravitsemusepidemiologia-kuopio).

21.4.2023
Aika: