NNC2020 järjestetään virtuaalikonferenssina

Suomen ravitsemustieteen yhdistys järjestää yhdessä kansainvälisen tieteellisen toimikunnan ja kansallisen järjestelytoimikunnan kanssa seuraavan pohjoismaisen ravitsemuskonferenssiin, Nordic Nutrition Conference. Alkuperäisen suunnitelman mukaan tapahtuman piti olla jo kesäkuussa 2020, mutta koronavirustilanteen takia tapahtuma järjestetään 14.-16.12.2020 ja toteutus tapahtuu kokonaan virtuaalisena. Ohjelma säilyy yhtä ajankohtaisena ja kiinnostavana kuin alun perinkin suunniteltiin!

Ajantasaisin tieto konferenssista löytyy sen omilta nettisivuilta: https://www.nnc2020.fi/ Sieltä löytyvät mm. konferenssin päivittynyt aikataulu ja lista kutsutuista puheenvuoroista. Luvassa on lisäksi lähes 200 lyhyttä tiivistelmiin perustuvaa esitystä.

Ohjelmassa on kolme pääpuheenvuoroa: How to achieve healthy diets for all – a global perspective (prof. Corinna Hawkes, University of London, UK),  Genes and the prevention of type 2 diabetes, T2D-GENE trial (prof. Markku Laakso, University of Eastern Finland, Finland) ja Public Health Nutrition – scientific insight and solutions for the next 20 years (prof. Adam Drewnowski, University of Washington, USA). Nämä ja osa muista esityksistä lähetetään Finlandia-talon studiosta. Loput esitykset tulevat olemaan saatavilla konferenssin ajan videokirjastossa, mistä niitä voi kuunnella itse valitsemaan ajankohtana. Käytössä tulee olemaan chat-toiminto, jonka kautta voi esittää kysymyksiä esittäjille.

Muutos virtuaalikonferenssiksi muutti myös osallistumismaksuja. Jo ilmoittautuneita onkin tiedotettu, miten erotuksen sekä mahdollisten maksettujen illallisen ja majoituksen maksun palautus hoidetaan. Konferessiin voi myös vielä ilmoittautua, osallistumismaksu on 300 € ja perustutkinto- tai jatko-opiskelijoilta 200€. Tarkemmat tiedot ilmoittautumisesta löytyvät konferenssin nettisivuilta.

Kaikissa konferenssiin liittyvissä kysymyksissä voi olla yhteydessä joko SRY:n hallitukseen (hallitus@suomenravitsemustieteenyhdistys.fi) tai suoraan konferenssitoimistoon (nnc2020@tavicon.fi).

Lämpimästi tervetuloa konferenssiin, NNC2020 tulee olemaan mahtava virtuaalisenakin!