Ravitsemusinterventiot – mahdollisuuksia ja haasteita

SRY:n seminaari Ravitsemusinterventiot – mahdollisuuksia ja haasteita järjestetään 25.11.2022 Tieteiden talolla Helsingissä. Kutsuluennoitsijana on professori Philip Calder (University of Southampton, UK). Tarkempi ohjelma alla. Ilmoittautuminen viimeistään 15.11.2022 tämän linkin kautta.

Seminaariin osallistuminen paikan päällä tai seuraaminen suorana lähetyksenä internetin kautta (striimaus) ovat ilmaisia SRY:n jäsenille, ei-jäsenille maksu on 50 €. Lasku ei-jäsenille lähetetään sähköpostitse ilmoittautumisen jälkeen ja laskun pitää olla maksettuna ennen seminaaria. Jos haluat liittyä SRY:n jäseneksi, seminaariin osallistuminen ilmaiseksi on mahdollista, mikäli SRY vastaanottaa jäsenhakemuksesi tiistaihin 15.11.2022 mennessä. SRY:n jäseneksi voit hakea SRY:n nettisivujen jäsenhakemuksella. Lähiosallistumisen voi perua (esim. sairastumisen vuoksi) tämän linkin kautta.

Nutritional interventions – opportunities and challenges

The Finnish Society for Nutrition Research will be organising a seminar on Nutritional interventions – opportunities and challenges on November 25, 2022 at Tieteiden talo, Helsinki, with Professor Philip Calder (University of Southampton, UK) as keynote speaker. Detailed programme below. Use this link to register.

Ohjelma / programme

09.00-09.30 Ilmoittautuminen / Registration and networking

Session 1 (in English)
Chair: Marjukka Kolehmainen, University of Eastern Finland

09.30–09.35 Opening of the seminar
09.35–10.05 Jyrki Virtanen: Vitamin D and health – why is there a mismatch between the findings from observational studies and randomized supplementation trials?
10.05–10.50 Philip Calder: Nutrition research unique among and different from medical/health research – opportunities and challenges
10.50–11.00 Q&A
11.00–11.30 Jaakko Nevalainen: Statistical evaluation of intervention effects in pre-post designs
11.30–12.00 Jaana Lindström: Overcoming the challenges of recruitment – lessons from the StopDia type 2 diabetes prevention study

12.00–13.15    Lunch/Lounas (omakustanteinen)

Session 2 (in Finnish)
Puheenjohtajat: Niina Kaartinen, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, ja Maria Lankinen, Itä-Suomen yliopisto

13.15–13.40 Carola Ray: Intervention Mapping -kehys suunnittelun työkaluna päiväkotilasten DAGIS-elintapainterventiossa
13.40–14.05 Kirsi Laitinen: Menetelmällisiä näkökulmia ravintointervention toteutukseen raskauden aikana
14.05–14.30 Ursula Schwab: Geenien ja ruokavalion yhteisvaikutukset interventiotutkimuksissa
14.30–15.00 Iltapäiväkahvit ja verkostoituminen
15.00–15.25 Suvi Itkonen: Proteiinin hyväksikäytettävyyden tutkiminen ihmisillä: kokemuksia Leg4Lifen härkäpapukokeesta Ranskassa
15.25–15.50 Jenni Lehtisalo: Ruokavaliointerventio osana monitekijäistä muistisairauksien ehkäisyinterventiota – kokemuksia Finger-tutkimuksesta
15.50–16.00 Seminaarin päätös

16.15–17.30 Jäsentilaisuus: ”Työuupumus laittaa aivot koville – miten siihen suhtautuisimme?” Alustajana Laura Sokka, neuropsykologian erikoispsykologi, PsT, Neuropsykologipalvelu Atenta Oy

Laura tutki väitöskirjassaan, miten työuupumus on yhteydessä aivojen toimintaan ja keskittymiskykyyn. Tutkimus sai hänet pohtimaan, mikä merkitys suhtautumistavoilla, mindsetillä, on siihen, mitä vaikutuksia stressin kokemisesta on. Tässä esityksessä Laura kertoo tutkimuksensa tuloksista ja ravistelee syvään juurtuneita käsityksiä stressistä.

25.11.2022
Aika: