Loading Tapahtumat

Ravitsemusviikko tulee jälleen!

Ravitsemusviikko 2021 järjestetään marraskuun toisella viikolla 8.-12.11.

Ravitsemusviikko tekee ravitsemustiedettä tutummaksi: se avaa ajankohtaista tutkimusta, kertoo ravitsemustieteilijöiden tekemästä työstä ja tuo esille luotettavan ravitsemustiedon edustajat.

Ravitsemusviikon teemat
Ravitsemusviikon 2021 kattoteemana on tutkittu tieto. Ravitsemusviikko on osa Tutkitun tiedon teemavuotta 2021, jonka järjestävät opetus- ja kulttuuriministeriö, Suomen Akatemia ja Tieteellisten seurain valtuuskunta.

Ravitsemusviikon eri päivillä on omia alateemoja:

Maanantai ja tiistai: ravitsemuspsykologia (Valtakunnalliset Ravitsemuspäivät) ja kestävä ravitsemus
Keskiviikko: ravitsemustieteen opiskelu ja ravitsemustutkimus
Torstai: monin tavoin vaikuttava ravitsemustiede
Perjantai: urheiluravitsemus

Ravitsemusviikon viestintää somessa: seuraa ja viesti itsekin
Ravitsemusviikolla yliopistokoulutetut ravitsemusasiantuntijat ja alan opiskelijat ovat näkyvästi esillä sosiaalisessa mediassa. Ravitsemusviikon keskustelua voi somessa seurata aihetunnisteella #ravitsemusviikko.

Ravitsemusviikko järjestetään RTY:n (Twitter: @ravitsemus) ja Suomen ravitsemustieteen yhdistys ry:n (Twitter: @ravitsemustiede) yhteistyönä. Ravitsemusviikolla on myös oma Instagram-tili, @ravitsemusviikko. Seuraa somea ja viesti itsekin!

Ravitsemusviikon ennakkotiedotetta voi hyödyntää myös paikallisesti
Ravitsemusviikko on hyvä ajankohta järjestää myös alueellisia ravitsemustapahtumia. Viikosta on valmistumassa ennakkotiedote, jota voi muokata. Sillä voi lähestyä paikallismedioita. Ennakkotiedote tulee lähipäivinä RTY:n verkkosivujen Materiaalipankkiin, jonne on tulossa myös muuta aineistoa Ravitsemusviikolla hyödynnettäväksi.

Tehdään yhdessä alaamme ja osaamistamme näkyväksi!

Alkaa:
8.11. klo 08:00