Tulossa: Syysseminaari 15.11.2019

SRY:n seuraava seminaari järjestetään perjantaina 15.11.2019 Tieteiden talolla Helsingissä. Suuren suosion saavuttaneet proteiini- ja sokeriseminaarit saavat jatkoa, sillä ensi syksynä pureudutaan ravinnon rasvoihin. Seminaarissa kuullaan, mikä on uusin tutkimusnäyttö ravinnon rasvojen terveysvaikutuksista.  Puhujina on aiheen kotimaisia huippututkijoita, kuten professori Ursula Schwab Itä-Suomen yliopistosta ja professori Matti Jauhiainen Minervasäätiöstä.

Sydän- ja verisuoniterveyteen, lihavuuteen ja sokeriaineenvaihduntaan liittyvien aiheiden lisäksi kuulemme myös uudempia tuulahduksia tutkimuskentältä. Apulaisprofessori Kirsi Laitinen ja erikoistutkija Kati Mokkala tulevat kertomaan ravinnon rasvoista ja suolistomikrobistosta, ja dosentti Maria Lankinen ja nuorempi tutkija Topi Meuronen valottavat geenien ja ruokavalion yhteysvaikutusta lipidiaineenvaihduntaan. Seminaaripäivän päätteeksi pääsemme nauttimaan paneelikeskustelusta, jonka teemana on rasvoihin liittyen puhuttavat aiheet. Keskustelijoiksi ovat vahvistuneet mm. nuorempi tutkija Heli Virtanen ja ravitsemusterapeutti, FT Reijo Laatikainen.

Tarkempi ohjelma ja ilmoittautumisohjeet julkaistaan myöhemmin seminaarin tapahtumasivulla. Jäsenillä lähetämme tiedon myös sähköpostitse.

Aurinkoista kesää ja nähdään viimeistään seminaarissa!

Terveisin,

Suomen ravitsemustieteen yhdistyksen hallitus