Loading Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on jo ollut.
Meeting

Suomen ravitsemustieteen yhdistys järjesti 16.11.2018 syysseminaarin “Ravitsemuspolitiikka- ja vaikuttaminen” Tieteiden talolla Helsingissä. Seminaarin luentojen aiheet herättivät runsaasti mielenkiintoa osallistujien keskuudessa ja esitysten jälkeen keskustelu oli vilkasta. Luentojen lisäksi tänä vuonna syysseminaarissa oli uusina osioina iltapäivän pyöreät pöydät ja päivä huipentui cocktailtilaisuuteen. Pyöreiden pöytien tarkoituksena oli herättää keskustelua käsiteltävistä aiheista ja ideoida mahdollisia ratkaisuja teemoihin liittyviin ongelmiin. Kaikissa pöydissä käytiin monipuolisia keskusteluja ja esiin tuotiin paljon näkökulmia ja ideoita. Ajatusten vaihtamiselle oli vielä illan päätteeksi varattu aikaa cocktailtilaisuuden merkeissä. Vapaamuotoisen cocktailtilaisuuden tunnelma oli rento ja osallistujat pääsivät tutustumaan ja verkostoitumaan kollegoihin ympäri Suomen. Sekä pyöreistä pöydistä että cocktailtilaisuudesta saatu palaute tullaan huomioimaan myös tulevien seminaarien suunnittelussa. Seminaariin kokoontui paikalle 65 osallistujaa ja tallennetta seurasi yli 40 katsojaa. Tallenteen seurannassa oli seminaarin alussa valitettavia ongelmia. Suomen ravitsemustieteen yhdistys pahoittelee tästä aiheutunutta harmia. Tieteiden talolle on lähetetty asiasta palautetta ja pyrimme välttämään tällaiset ongelmat kevään seminaarissa. Kiitos kaikille osallistujille, puhujille ja cocktailtilaisuuden sponsoreille!

Diaesitykset:
Tuija Brax: Mitkä ovat järjestöjen mahdollisuudet ravitsemusvaikuttamisessa?
Essi Sarkkinen: Ravitsemus- ja terveysväitelainsäädäntö – mahdollisuus vai jarru ravitsemusviestinnälle

Päivämäärä:
16.11.2018